Ofte stilte spørsmål

Hva er framkjøringstakst (hentetakst)?

Framkjøringstakst er taksameter kostnaden fra bestillingen er mottatt av bilen fram til bilen er framme ved hente adresse. Framkjøringstaksten er maksimal  satt og kan variere på tid på døgnet ,samt søn hellig og høytidsdager.
Gjeldende framkjøringstakster.


Retningslinjer garantert makspris

Hvordan beregner vi kjøreruten:
Garantert maksprisen kalkuleres ut fra opplysninger du legger inn om hente/ leveringssted og tid. kilometer, Se gjeldende taksterTaksameteret starter som det alltid gjør og vil stoppe når destinasjonen er nådd. Hvis taksameteret viser lavere beløp enn maksprisen, betaler du kun taksameterbeløpet.  
​Forhåndsavtalt pris (garantert makspris)  forutsetter at turen går direkte fra avtalt hentested til avtalt leveringssted.
Du kan i utgangspunktet ikke be oss om å gjøre stopp på veien, eller be oss om å kjøre en omvei. Ved henting er normal ventetid på inntil 5 minutter inkludert.  
Misbruk av tjenesten kan medføre utestengelse fra Svippr.


Hva gjør jeg hvis jeg glemmer noe i en taxi?

Glemt igjen noe i en av våre taxier? Ikke fortvil. På kvitteringen din, som du mottar etter endt taxitur, finner du direktenummer til taxien som kjørte deg. Taxifører skal etter hver tur undersøke om noe er gjenglemt i taxien, slik at gjenglemte saker kan bli levert tilbake til rette vedkommende med det samme. Er ikke dette mulig, skal fører levere alle gjenglemte gjenstander til politiets hittegodsavdeling innen 24 timer. Telefonnummer til hittegodsavdelingen på Lillestrøm er: 64842104.


Hvordan blir jeg sjåfør i nedre romerike taxi?

Nedre Romerike Taxi tilbyr egne kurs og opplæring for deg som ønsker å begynne som taxisjåfør hos oss.
Les mer om dette her


Hvor finner jeg nedre romerike taxi?

Nedre Romerike Taxi har besøksadresse Tvetenvien 4, 0661 Oslo
En oversikt over våre taxiholdeplasser finner du her


Hvilke betalingsmiddel kan jeg bruke i nedre romerike taxi?

I tillegg til kontant betaling aksepterer Nedre Romerike Taxi Visa, MasterCard, AmericanExpress  TT-kort samt ulike rekvisisjonsordninger for avtalekunder.


Hva innebærer det å bestille en maxitaxi / storbil?

Vi kan tilby biler fra 5 til 16 passasjerer. Maxitaxier bestilles på 09080/ 67100080. Skulle alle våre Maxitaxier være opptatt, vil sentralen oversende nok ordinære taxier for å forflytte det angitte antall passasjerer.


Hva gjør jeg hvis jeg har glemt å be om kvittering?

Ved glemt kvittering ta kontakt med trafikkontoret Nedre Romerike taxi. Bruk e-post: nrt@taxus.no
Kontorets åpningstid: mandag-fredag 0800-1600 telefon +47 67 10 00 80


Spørsmål vedrørende pant?

Hvis du som passasjer skulle være uheldig å ha mistet lommeboken eller av andre grunner ikke ha muligheten til å gjøre opp for deg, så fortvil ikke, sjåføren har mulighet til å motta noe i pant. Avtaler du dette i tillegg på forhånd med sjåføren, så skal det i hver bil ligge pantelapper i tre kopier der du mottar en, sjåfør en annen og sentralen mottar den tredje innen 24 timer.  Det er ikke tillatt å ta pass, førerkort og bankkort i pant.


Hvilke retningslinjer gjelder for frakt av dyr i taxi?

Alle biler skal akseptere førerhund. Dette gjelder også allergibiler og sjåfører som eventuelt lider av allergi.

 

Last ned app

For enklere bestilling Android og Apple

Bestill maxitaxi

Fem personer eller mer
bestill maxitaxi på 09080

Kundeservice

Chat med oss eller ring
09080 eller 67 10 00 80
Org.nr. 966 636 807     Besøksadresse: Tvetenveien 4, 0661 Oslo
Taxus Akershus AS      Telefon: 67 10 00 80      Besøksadresse: Strandveien 37, 1366 LYSAKER      Postadresse: Postboks 410, 1327 LYSAKER    Org.nr. 987 002 964